Sunday, August 20, 2017

PELANGKAH MINI (Mini Stepper)

Review PELANGKAH MINI (Mini Stepper) dari Lazada.
Lebih kurang beberapa bulan lalu, saya telah membeli sebuah mesin senaman Pelangkah Mini (Mini Stepper) dari Lazada. Sejak itu, saya telah menggunakannya dengan kerap. Sesiapa yang mengenali saya akan memberitahu kamu bahawa ini adalah sesuatu yang luar biasa! Bukannya saya benci senaman, cuma malas saja. Saya tidak pergi ke gim kerana semua langkah yang terlibat (menukar pakaian, dapatkan air, pandu ke gym, bersenam, mandi, keringkan rambut, pandu balik ke rumah) terlalu leceh untuk saya. 

Selain itu, saya benci membayar yuran bulanan gim untuk melakukan senaman yang sama berulang kali. Saya suka mini stepper ini kerana ia menghapuskan semua langkah tambahan, dan saya boleh melakukannya di rumah. Lagipun, saya hanya perlu membelinya sekali sahaja, dan selepas itu, ia percuma untuk digunakan. Saya biasanya melakukan langkah stepper selama 1/2 jam sambil menonton TV.

Berikut adalah sebab-sebab saya amat menyukai mesin senaman ini:

1. Ia sangat mudah digunakan. Ia sangat kecil dan mudah disimpan di dalam almari, atau di bawah katil. Ini sangat penting untuk saya kerana saya tinggal di rumah yang kecil. 

2. Ia adalah senaman yang sangat menyeluruh. Apa yang membuatkan jenama EcoSport ini bagus ialah ia mempunyai tali getah rintangan. Ini bererti sepper akan menyenamkan bahagian bawah badan, sementara tali getah menyenamkan bahagian atas badan. Tali getah rintangan yang disertakan membantu kamu mengimbangi badan dan mengukuhkan lengan dan teras badan. Saya juga mendapati bahawa jika saya berpusing semasa menggunakan stepper, saya mendapat senaman yang baik pada abdomen juga. Ini merupakan senaman yang komprehensif!


3. Harganya berpatutan. Lazada menjual stepper EcoSport ini pada harga $159. Saya mendapati ada beberapa jenama mini stepper lain yang tidak mempunyai tali getah rintangan, dan mereka lebih mahal daripada model EcoSport.

Jika kamu sedang mencari mesin senaman yang anda boleh gunakan secara konsisten tanpa banyak masalah dan kesulitan, inilah pilihan yang bijak untuk anda!